Jamet-keukenkraan op netvoeding ipv de 2 blokbatterijen

• Klaar TOET
  • Klaar TOET's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Had tot sept'19 Jametic-AS ('16)
Meer
3 weken 5 dagen geleden #25 door Klaar TOET
-KRAAN op NETSTROOM (dus 220V):

De bekende Jamet-keuken, op de foto zoals wij hem hadden met LED-verlichtingsstrip in de rand van de 'deksels'. 's-Avonds hartstikke gezellig. Maar dat terzijde ?!

Het "dompelpompje" van het elektrische kraantje wordt gevoed door 2 blokbatterijen à 6volt; deze batterijen zijn snel leeg of je bemerkt dat ze leeg zijn als je op je vakantie-bestemming het kraantje wil gaan gebruiken. En dan blijkt dat ze soms moeilijk te verkrijgen zijn. In Spanje moesten ze speciaal besteld worden door een zaak die toch écht van alles verkocht; duurde 1 week!

-OPLOSSING :
Vervang de 2 blokbatterijen door een 220V/12V-netvoedinkje waardoor het dompelpompje voortaan áltijd en kráchtig werkt!!

-HOE ????
Schaf zo'n netvoedinkje (ook wel adapter genoemd) aan, 12 Volt met 1 à 2 Amp is rúim voldoende. Zie voorbeeld op foto.
Schaf ook zo'n op de foto afgebeelde connector aan, dat werkt wel héél eenvoudig !! Niks solderen, geen kroonsteentjes nodig :

1- verwijder de 2 batterijen.
2- knip de twee draadjes af, zo dicht mogelijk bij de batterijhouder, verwijder 1 cm van de isolatie van die draadjes.
3- verbind die draadjes aan de connector. Afhankelijk van de door Jamet gebruikte draadjes: rood óf wit aan de + en zwart aan de -
4- Steek de adapter in een 220V-stopkontakt.

't Is wat uitgebreid door mij beschreven, maar ook als niet-technisch knutselaar kun je hiermee (hoop ik) uit de voeten.
Soms heb ik enkele exemplaren 'in voorraad' omdat ik er, indien nodig, bij 'Ali' enkele extra bestel. Ik hoef er niks aan te verdienen.

Vragen over de aanschaf?
Artikelen zijn te vinden bij www.allekabels.nl of kijk even bij mij:
Per 29 januari 2020, zie www.facebook.com/transformatortjes

SUCCES !!!
Klaar Toet.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Registreren om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden
Cookies maken het eenvoudiger voor ons om onze diensten te leveren. Met het gebruik van onze diensten geef je ons toestemming om cookies te gebruiken.